Läskiga fåglar & jordgubbensdag..!!

Idag känner jag att det finns tid till en liten uppdatering.. Och har väl två saker att berätta om egentligen.. Dels har jag nästintill blivit dödad av en hel fågelsläkt, och jag har varit på jordgubbensdag med.. Såå ja vi tar dom i korthet då..

 

Kan väl börja i rätt ordning så min nära döden upplevelse kommer här:

Jag och Tina packade in barnen i bilen och åkte till Thn en dag, eller ja, iaf ett av Tinas barn då.. Och på tal om att packa bilen så får man fasiken in mer grejer än man kan tro i min bil.. Vi lyckades få plats med Tindra i hennes stol, Lucas i hans stol, Tindras paraplysulky och, tro det eller ej, men vi fick faan in en vagn till Lucas med.. Det va väl inte dåligt? Dessutom fick shopping påsarna plats med.. Och jag & Tina, värsta familjebilen jag köpt ju.. ;) Iaf åter till ämnet nu, känner att jag hamnade på lite sidospår.. När det va färdig sprunget i affärerna bestämde vi att lite McD i magen va välbehövligt.. Lucas somnade i bilen så vi tog driven istället för att gå in, parkerade i skuggan och satte oss sen under ett träd.. Himla mysigt va det.. Ända tills helvetet började..

 

Vi satt där och åt i godan ro, när jag plötsligt tycker att det hamnar nåt i mina pommes.. Tänker inte mer på det dock eftersom att jag inte ser nåt.. Precis när jag tar upp ett par st säger Tina, Faan det va en fågel som sket på mitt ben..!! Då insåg jag ganska snart va det kan ha varit som hamnade på min mat, så la ifrån mig mina pommes jag hade i handen och inspekterade lådan lite mer.. Och ja visst självklart va det skit i kanten på den.. Så dom va ju bara att kasta.. Vi började skratta ganska brutalt kan jag säga, killarna i bilen bredvid oss måste trott det va nåt fel på oss.. *hahah* Dock slutade jag skratta ganska snabbt när en fågel sket på min axel..

 

Då sa jag till Tina att jag inte ville sitta där mer.. Så gick vi och ställde oss vid bilen för att äta färdig.. Men när vi lämnade vår plats hade ju fåglarna siktat in sig på våra rester där vi satt, så det kom dit ett par stycken.. Tina tänkte att hon skulle locka iväg fåglarna, såå vad gjorde hon? Jo hon kastade i väg ett pommes.. Smart drag där Tina tänkte jag.. Helt plötsligt va där fullt av fåglar.. Herregud jag trodde jag skulle dö.. I vildaste paniken fick jag in Tindra i bilen.. Jag brukar försöka dölja min rädsla för henne, men denna gången gick det bara inte.. Helvete va jag skrek..!! Jag trodde faktiskt jag skulle dö.. När jag fått in Tindra och vänder mig om kommer fåglarna mot mig, så jag flyger in i bilen där Tindra sitter och nästan klättrar upp i hennes knä.. Hon tittar på mig en stund, sen putter hon på mig och säger ”Gå ut mamma” Tack för den lixom.. Tina står utanför bilen och skrattar så hon står dubbelvikt, verkar inte ha det minsta ont av fåglarna som håller på att döda oss.. Hon tänder en cigg och är lixom lugn som en filbunke.. Meen jag skriker till henne att det blir ingen rökning där, släck den, ta våra grejer så röker vi nån annan stans..!! Och Tina va snäll nog att gå med på det.. ;) Medan hon tar grejerna springer jag till min dörr och kastar mig in i bilen.. Hua va nära döden vi va där.. Meen vi skrattade gott åt det båda två sen.. ;)

 

Så nu över till jordgubbensdag.. Dagen började med att jag sov några timmar efter jobbet.. Vaknade och kände mig uttråkad och rastlös. Försökte få tag på Tina, men den lilla busen hade glömt telen hemma är klart.. Vi lyckades hur som helst få tag på varandra runt 16 tiden, då åkte jag in till Vara och hämtade henne.. Sen åkte vi hem och började dricka lite smått.. Började göra oss i ordning oxå, det skulle ju duschas, kläder skulle väljas, sminket skulle på plats, håret skulle fönas, plattas och lockas och allt va det nu va.. Tid tog det, men bra blev det.. ;) Vid 19 tiden kom Annelie och bror min, och efter kanske 30 min åkte vi till Vara och började förfestandet på riktigt hemma hos Mathildas mamma med Linda, Mathilda, Sanna, Mattias och Ronny.. Det va himla trevligt.. Sen kilade vi fram mot festen på torget.. Tänker inte skriva så mycket om det här dock.. Tänker bara säga att jag hade kul iaf.. Det är det viktigaste..!! ;-) Igår va det dock mindre kul att vara mig, meen det va det värt..

 

Himla långt inlägg blev det.. Hoppsan..

Dags att ta tag i lite jobb.. Avslutar detta med att säga att jag har världens underbaraste unge, hon är den underbaraste i världen.. <3

Over and out..

//Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0