Lek & buslandet och lite annat.. =o)

Dags att uppdatera lite igen då, har ju varit lite dålig på det det sista.. Men har haft fullt upp hela tiden sen jag kom hem från min partyresa.. Helt sjukt egentligen, dagen efter att jag kom hem va det som att jag aldrig varit iväg.. Stress det första som händer.. Tröttsamt är va det är.. Men det är väl så när man har föör mycket att göra, på för lite tid.. Hade säkert kunna skriva 1000 saker här, men det varken orkar eller hinner jag.. Jobb som gäller i natt, som vanligt..
Ville mest bara berätta om min & Tindras underbara dag på lek & buslandet i Gbg med världens bästa Tina, Melvin och Gabi.. För det första tänkte jag att vi inte skulle få plats i min lilla bil, så jag bytte med mamma på Onsdags kvällen för hon har ju trots allt v40, den är lagom stor tänkte jag.. Men usch va snabbt jag ångrade mig, kändes som jag satt på backen och kopplingen va inget som min.. Såå efter att ha pratat med Gabi och fick veta att vi skulle mötas på lek & buslandet och inte hemma hos hennes föräldrar, och efter att jag pratat med Tina och hon sa att Melvin nu åker framvänd bestämde jag mig snabbt för att åka och byta bil på torsdags morgonen innan vi åkte.. Och det gjorde vi, åkte från Martin på torsdags morgon till Grästorp och hämtade upp Tina och Melvin.. Så begav vi oss till mor för att byta tillbax till min pärla.. Vi hann knappt komma iväg innan jag ångrade att jag bytt bil, nu kändes ju min koppling konstig istället.. =( Meen bytte inte tillbax, och tur va väl det.. Då hade mamma troligtvis haft en halv trasig bil.. ;)
Hur som helst så stannade vi till på McD och åt lite frukost.. Sen började resan mot Gbg, kan säga att efter bilbyte och mat va vi galet sena iväg.. ;) När vi väl lyckats programera in rätt ställe på gpsen så kändes det bra.. Jag ville dock verkligen inte köra inne i gbg, och det slapp jag då vi valde mest användning av motorväg.. Efter en del galna filbyten, en hel del skratt och efter att jag kört mot enkelriktat hittade vi tillslut fram.. Drygt två timmar sena bara.. Hahah.. Vi gick in, lekte massa.. Åkte kana, lekte i bollhavet, klättrade runt på alla grejer och Tindra hppade massa studsmatta.. Vi tog en fika, dock va barnen inte det minsta intresserade av det, dom ville bara leeeka.. Och dom lekte så himla bra ihop Tindra och Melvin.. Så härligt att se.. =) Va så himla kul att träffa Gabi igen innan hon åker tillbax till England.. Och det va riktigt roligt att träffa Tina, har verkligen saknat den bruden asså.. Vi måste lätt åka på fler äventyr.. Vi bestämde oss iaf för att åka hem vid 16 tiden så vi slapp sitta i massa köer på vägen hem.. Denna gången vill gpsen mig inte väl dock.. Vi ställde in den på samma sätt som innan, mest användning av motorväg.. Meen det visade sig att den hade andra planer.. Helt plötsligt sitter vi typ mitt i gbg, och jag känner mig lite smått panikslagen.. Tina som sitter med gpsen säger till mig: - Hmm vi ska inte vara här, vi ska typ vara där.. Oxå pekar hon på andra körfältet, med andra ord åkte vi åt helt fel håll.. Och vägen som gps skiten visade att jag skulle ner på va ju för helvete ett spårvagnsspår.. Så det va bara att köra vidare och hoppas på det bästa.. Vet inte hur många ggr jag uttalade orden "Jag vill inte köra i Gbg" den dagen asså.. ;) Hur som helst, helt plötsligt när jag kollar åt höger så är vi vid centralstaionen, va faan hände med motorvägsanvädningen lixom.. När jag såg stationen nästan skrek jag till Tina: "Men va faan här är ju Centralen, här vill inte jag vara".. Och Tina svarar mig typ: "Men Emelie här va vi förut, fast på den sidan".. =P Hon verkade vara lugnet själv, jag däremot va det inte.. ;) Tillslut såg jag en skylt där det stod e20, så tänkte vi skulle följa dom en stund.. Tina sa att gpsen ville att vi skulle åt ett annat håll.. Jag svarade lite fint bara att Nej nu skiter vi i gpsen lite, jag följer skyltarna.. Det känns bäst.. Och det funkade fint.. Vi hittade ur stan utan en skråma varken på oss eller på bilen.. =o) Började lugna ner mig lagom tills vi kom till alingsås.. *ler*
På vägen hem bestämde vi oss för att stanna till på McD igen, barnen behövde ju ha nåt i magen är klart.. Kan säga att dom va fulla av onyttigheter denna dagen, men så får det vara när man är ute på äventyr.. Vi stannade till en sväng hos bästa Linda på vägen hem oxå.. Alltid lika trevligt att träffa den lilla sötnosen.. Fick se bilder på fiina Lexi med, att man blir bebissjuk då svar ja.. ;)
På väg därifrån sitter Tindra och tjatar om godis och åka till affären och allt va det va.. Melvin tröttnade nog på hennes tjat för till slut sa han till henne "Lugna ner dig" Hahah vi skrattade nästan så vi grät i fram då kan jag säga.. Hur som helst så blev det en lång dag, släppte av Tina och Melvin i grästorp vid 20 tiden eller nåt sånt..
Sen åkte jag och Tindra hem till bästa Martin och myste ner oss i soffan och åt lite godis.. Och när jag frågade Tindra om hon haft en bra dag sa hon "Jaaaa, Mamma är bäst".. Underbara unge.. <3 Den natten sov hon som en stock kan jag säga.. =o)

Sen igår när Martin går upp kommer han in till sovrummet efter typ 1 minut och säger: Helvete va det har snöat i natt.. Näe du ljuger svarade jag, men tji fick jag för snö va det ute, massor.. =( Inte asså kul.. Dock har det fina vädret kommit tillbax igen.. =o) Sen va det tillbax till verkligeheten igen, lämnade av Tindra på dagis och hoppade ner i sängen för på kvällen va det jobb som gällde.. Och det är jobb som gäller idag med, och imorrn, och dagen efter det.. Seen är jag långledig, och då är det flytta som står på schemat.. Ska även ta en sväng till söta Sanna och gosa bebis.. ;) Längtar massa..

Måste säga oxå att nu har det löst sig med skolan, så den 28.de är det meningen att jag ska börja.. Hej plugg säger jag.. Kommer säkert gå jätte bra, finns bara viljan så klarar man allt.. Och denna gången vill jag ju läsa, det va jag inte riktigt lika sugen på när jag gick på gymnasiet, vilket jag ångrar idag..
Hepp nu får det bli lite dusch innan det är dags att börja röra sig mot jobbet.. Avslutar detta inlägg genom att säga att jag har världens underbaraste dotter, finaste killen och bästa vännerna.. Livet kunde inte varit bättre.. Lovely..
Over and out..
// Emelie

Kommentarer
Postat av: Linda R

Du förtjänar verkligen att ha det bästa av det bästa i ditt liv <3

2011-03-20 @ 15:50:29
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Linda R

haha ja här uppdateras det inte mycket honny :p Och tack förresten =) Miss you to...måste se till att träffas snart igen =)

2011-05-01 @ 16:19:54
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Emma

Hmm, du är lite dålig på att uppdatera ;)

2011-05-08 @ 10:24:04
URL: http://joemb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0